TERMENE

Ordinul nr. 1764/2019 privind aprobarea termenelor de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate

Având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) din Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile sale subordonate, cu modificările ulterioare,
    în temeiul art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare,
    directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.

   Art. 1. –   (1) Se aprobă termenele de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate, conform listei prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. 

    20/06/2019 – Derogare prin Ordin 1764/2019.
   (2) În cazul în care, printr-o singură cerere, sunt solicitate înscrieri succesive, încheierea de carte funciară se eliberează în termenul cel mai lung dintre termenele stabilite pentru serviciile solicitate. Dacă înscrierile succesive presupun şi intabularea dreptului de ipotecă convenţională sau a dreptului de ipotecă legală constituit în aplicarea Programului „Prima casă”, încheierea de carte funciară se eliberează în termenul aferent încheierii de intabulare a dreptului de ipotecă.
   Art. 2. –   Termenele se calculează pe zile lucrătoare, ziua înregistrării cererii în registrul general de intrare neintrând în calculul acestora. 
   Art. 3. –   Prin excepţie de la prevederile art. 1 alin. (1), directorul oficiului teritorial poate stabili, prin decizie, termene mai scurte decât cele prevăzute în anexă, cu consultarea prealabilă a preşedintelui Camerei Notarilor Publici în a cărei rază de activitate este situat oficiul teritorial. 

   Art. 4. –   (1) Cererile care fac obiectul înregistrării în registrul general de intrare pot fi soluţionate în regim de urgenţă, la solicitarea persoanei interesate şi cu achitarea unui tarif suplimentar. 

   (2) Solicitarea soluţionării unei cereri în regim de urgenţă se poate face atât în momentul înregistrării acesteia în registrul general de intrare, cât şi ulterior, în baza dovezii achitării diferenţei de tarif.
   (3) Termenele de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor în regim de urgenţă sunt cele prevăzute în anexă şi se calculează de la data achitării tarifului de urgenţă, situaţie în care ziua înregistrării intră în calculul termenului. Dovada achitării tarifului de urgenţă se înregistrează în Registrul general de intrare la cererea iniţială şi se ataşează la dosar de îndată. În cazul serviciilor de publicitate imobiliară solicitate prin intermediul notarilor publici, în ceea ce priveşte dovada achitării tarifului, rămân aplicabile prevederile metodologiei de încasare şi virare a tarifelor de publicitate imobiliară de către notarii publici.

   Art. 5. –   (1) Termenul de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor în regim normal este un termen fix, iar eliberarea acestora în regim normal se face la împlinirea termenului. 

    19/12/2019 -> 12/08/2020 – Derogare prin Ordin 1764/2019.
   (11) «abrogat» Prin excepţie de la prevederile alin. (1), termenul de eliberare este unul maximal dacă furnizarea serviciilor în regim normal a fost soluţionată cu respingere. În această situaţie eliberarea documentelor şi datelor se poate face oricând în acest termen. 
    19/12/2019 – alineatul a fost introdus prin Ordin 3407/2019.
    13/08/2020 – alineatul a fost abrogat prin Ordin 1552/2020.
   (12) «abrogat» În cazul redepunerii, termenul de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor în regim normal este de 2/3 din termenul prevăzut în anexa la prezentul ordin. 
    19/12/2019 – alineatul a fost introdus prin Ordin 3407/2019.
    13/08/2020 – alineatul a fost abrogat prin Ordin 1552/2020.
   (2) Termenul de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor în regim de urgenţă este un termen maximal, iar eliberarea acestora în regim de urgenţă se poate face oricând în acest termen.
   Art. 6. –   Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage răspunderea în condiţiile legii. 
   Art. 7. –   Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 10 zile de la publicare. 
   Art. 8. –   La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.738/2015 privind aprobarea termenelor de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 959 din 24 decembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare.
 

ANEXĂ

 

LISTA
privind termenele de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate
 

Grupe de servicii Codul serviciului Denumirea serviciului Termen1) (zile lucrătoare) Termen în regim de urgenţă (zile lucrătoare) Referinţe
Capitolul 1. Avize, recepţii şi furnizare de date
Avize şi recepţii tehnice 1.1.1. Aviz începere lucrări 7 2
1.1.2. Recepţia tehnică pentru lucrări de măsurători terestre 15 5
1.1.3. Recepţia tehnică pentru lucrări de geodezie, fotogrammetrie, cartografie şi a documentelor cartografice de uz public 20 10
Furnizare date de cadastru, geodezie şi cartografie 1.2.1. Hărţi şi planuri (raster) 3 1
1.2.2. Ortofotoplan 1 px ≤ 20 cm 3 1
1.2.3. Ortofotoplan 20 cm < 1 px < 50 cm 3 1
1.2.4. Ortofotoplan 1 px ≥ 50 cm 3 1
1.2.5. Coordonate altimetrice, planimetrice şi 3D 3 1
1.2.6. Înregistrări GNSS de la o staţie permanentă 1
Capitolul 2. Servicii de cadastru şi publicitate imobiliară
Prima înregistrare 2.1.1. Recepţie cadastrală şi înfiinţare carte funciară 18 6
2.1.2. Recepţie cu alocare număr cadastral 11 4
2.1.3. Înfiinţare carte funciară 11 4
2.1.4. Recepţie cadastrală şi înfiinţare carte funciară pentru imobile situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938 18 6
Dezlipire/Alipire 2.2.1. Recepţie dezlipire/alipire 7 3
2.2.2. Înscriere dezlipire/alipire 7 3
Intabulare 2.3.1. Intabulare drepturi reale în favoarea persoanelor juridice 7 2
2.3.2. Intabulare drepturi reale în favoarea persoanelor fizice 7 2
2.3.3. Înscriere ipotecă/privilegiu 2 1
Notare/Radiere 2.4.1. Notare/Radiere în/din cartea funciară 4 2
Rectificare 2.5.1. Îndreptare eroare materială (include repoziţionarea imobilului) 1
2.5.2. Reconstituire carte funciară 3 1
2.5.3. Îndreptare eroare materială – cadastru sistematic 7
Actualizare 2.6.1. Înscriere construcţie 15 5
2.6.2. Extindere/Radiere construcţii 15 5
2.6.3. Actualizare informaţii tehnice 15 5
2.6.4. Anulare operaţiuni cadastrale 10 3
Informare 2.7.1. Consultare documente din arhivă 1
2.7.2. Extras de carte funciară pentru informare on-line Nota 2)
Extras de carte funciară pentru informare la registratura BCPI 2 1
2.7.3. Extras de carte funciară pentru autentificare on-line Nota 2)
Extras de carte funciară pentru autentificare la registratura BCPI 2 1
2.7.4. Certificat de sarcini 4 2
2.7.5. Copii certificate ale documentelor din arhivă 2 1
2.7.6. Certificat privind identificarea numărului topografic, cadastral şi de carte funciară după numele/denumirea proprietarului 10 3
2.7.7. Extras din planul cadastral on-line Nota 2)
Extras din planul cadastral la registratura BCPI 3 1
2.7.8. Certificat privind înscrierea imobilului în evidenţele de cadastru şi carte funciară, după datele de identificare ale acestuia (judeţ, localitate, stradă, număr) 10 3
2.7.9. Referat consultare registru proprietari la nivel naţional 18 6
Înregistrarea în planul cadastral a imobilelor situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938 2.8.1. Înregistrarea în planul cadastral 15 5
2.8.2. Înregistrarea în planul cadastral şi efectuarea altor operaţiuni 15 5
2.8.3. Înregistrarea în planul cadastral şi înscriere construcţie 15 5
2.8.4. Înregistrarea în planul cadastral şi extindere/radiere construcţie 15 5
Capitolul 3. Servicii furnizate în baza unui abonament
TopRo5 1:5000 ROMPOS 3.1.1. Servicii de vizualizare (WMS) 5 2
3.1.2. Servicii poziţionare GNSS în timp real 1
Conţinutul cărţii funciare 3.1.3. Copie de carte funciară on-line Nota 2)
3.1.4. Nota 2)
3.1.5. Extras de carte funciară pentru informare on-line Nota 2)
3.1.6. Nota 2)
Capitolul 4. Autorizarea persoanelor care efectuează lucrări de cadastru
Autorizare 4.1.1. Autorizarea persoanelor fizice 20 Nota 3)
4.1.2. Autorizarea persoanelor juridice 20
4.1.3. Modificare/Eliberare duplicat al certificatului de autorizare 20
19/12/2019 – tabelul a fost modificat prin Ordin 3407/2019 
1. La articolul 5, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (11) şi (12), cu următorul cuprins:

   „ (11) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), termenul de eliberare este unul maximal dacă furnizarea serviciilor în regim normal a fost soluţionată cu respingere. În această situaţie eliberarea documentelor şi datelor se poate face oricând în acest termen. 

   (12) În cazul redepunerii, termenul de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor în regim normal este de 2/3 din termenul prevăzut în anexa la prezentul ordin.”
   2. În anexă, la capitolul 2 „Servicii de cadastru şi publicitate imobiliară”, la grupa de servicii „Informare”, serviciul cu codul 2.7.7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
Grupe de servicii Codul serviciului Denumirea serviciului Termen(1) (zile lucrătoare) Termen în regim de urgenţă (zile lucrătoare) Referinţe
„Informare 2.7.7 Extras din planul cadastral on-line Nota2)
Extras din planul cadastral la registratura BCPI 3 1″
   3. În anexă, capitolul 4 „Autorizarea persoanelor care efectuează lucrări de cadastru” se modifică şi va avea următorul cuprins:
Grupe de servicii Codul serviciului Denumirea serviciului Termen(1) (zile lucrătoare) Termen în regim de urgenţă (zile lucrătoare) Referinţe
„Capitolul 4. Autorizarea persoanelor care efectuează lucrări de cadastru
Autorizare 4.1.1 Autorizarea persoanelor fizice 20 Nota3)
4.1.2. Autorizarea persoanelor juridice 20
4.1.3 Modificare/Eliberare duplicat al certificatului de autorizare 20
   4. În anexă, nota nr. 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
   „ 3) Termenul de eliberare a certificatului de autorizare pentru persoanele fizice/juridice declarate admise se calculează de la data examenului de autorizare, nu de la data înregistrării cererii şi este un termen maximal.” 
20/06/2022 – tabelul a fost completat prin Ordin 602/2022 

Art. I. –   Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.764/2019 privind aprobarea termenelor de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 466 din 10 iunie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează: 

    În anexă, la capitolul 2 „Servicii de cadastru şi publicitate imobiliară” grupa de servicii „Rectificare”, după codul 2.5.2 se introduce un nou serviciu, cu codul 2.5.3, cu următorul cuprins:

 

Grupe de servicii Codul serviciului Denumirea serviciului Termen1)
(zile lucrătoare)
Termen în regim de urgenţă
(zile lucrătoare)
Referinţe
„Rectificare 2.5.3. Îndreptare eroare materială – cadastru sistematic 7 -„

   Art. II. –   Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

15/09/2022 – tabelul a fost completat prin Ordin 1021/2022 

 Art. I. –   Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.764/2019 privind aprobarea termenelor de eliberare a documentelor şi datelor rezultate din furnizarea serviciilor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile sale subordonate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 466 din 10 iunie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează: 

   1. În anexă, la capitolul 2 „Servicii de cadastru şi publicitate imobiliară” grupa de servicii „Prima înregistrare”, după codul 2.1.3 se introduce un nou cod, codul 2.1.4, cu următorul cuprins:
Grupe de servicii Codul serviciului Denumirea serviciului Termen1) (zile lucrătoare) Termen în regim de urgenţă (zile lucrătoare) Referinţe
„Prima înregistrare 2.1.4. Recepţie cadastrală şi înfiinţare carte funciară pentru imobile situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938 18 6″
   2. În anexă, la capitolul 2 „Servicii de cadastru şi publicitate imobiliară”, după grupa de servicii „Informare” se introduce o nouă grupă de servicii, grupa de servicii „Înregistrarea în planul cadastral a imobilelor situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938„, având patru coduri de servicii, respectiv codurile 2.8.1-2.8.4, cu următorul cuprins:
Grupe de servicii Codul serviciului Denumirea serviciului Termen1) (zile lucrătoare) Termen în regim de urgenţă (zile lucrătoare) Referinţe
„Înregistrarea în planul cadastral a imobilelor situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938 2.8.1. Înregistrarea în planul cadastral 15 5
2.8.2. Înregistrarea în planul cadastral şi efectuarea altor operaţiuni 15 5
2.8.3. Înregistrarea în planul cadastral şi înscriere construcţie 15 5
2.8.4. Înregistrarea în planul cadastral şi extindere/radiere construcţie 15 5″

follow me on facebook


ro_RORomână